viernes, 28 de septiembre de 2007

La boquita de los políticos

El otro día escuché al capo de la DGT, el señor Pere Navarro, con un discurso sobre la alta siniestralidad que me puso los pelos de punta.

"Los muertos en motocicleta son porque ahora hay personas jóvenes, con dinero, que se compran una moto potente y ya se sabe...."

Me parecen totalmente condenables esas palabras, ya no porque parece que esté hablando con un amigo en el bar, sino porque no entra, (como siempre), en los datos reales de siniestralidad en las motos, CASI SIEMPRE NOS MATAMOS POR CULPA DE ALGÚN COCHE. O porque no comentó que nuestras carreteras siguen estando en un estado lamentable, con muchos tramos bacheados o con boquetes y capítulo a parte tienen los guardarrailes.
Por desgracia la muerte de un motorista justo a los dos días de sus declaraciones hacen que lo que aquí expongo se haga patente. Murió un motorista de la guardia civil porque se lo llevó por delante un camión. Este agente era una persona con una gran experiencia en moto y finalmente un tercero acabó con su vida, como tantos otros moteros muertos en carretera.

Desde aquí y como motero le doy mis condolencias a la familia del guardia y de todos aquellos que han perdido a un ser querido por culpa de imbéciles en la carretera o por culpa de imbéciles en los despachos que no son capaces de arreglar las carreteras por donde circulamos.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Discrepo totalment amb la teva opinió. I sóc biker de fa molts anys.

Crec que el principal motiu dels accidents de motocicleta és la manca de coneixement que tenen algunes persones que "piloten" motos per les nostres carreteres i carrers.

Manca de coneixement tant a nivell d'experiència en el món de les dues rodes com de seny per les consecüències que pot tenir un accident quan es va en moto.

Preguntes:
Quantes persones d'entre 20-35 anys tenen com a primera moto un vehicle de més de 500cc? Moltíssims.

Quantes personess (moteros) es pensen que les carreteres són circuits? No tants com els primers, però també són molts.
Només cal circular un diumenge al matí per qualsevol carretera secundària que disposi d'alguna paella on tocar amb el genoll a terra (Garraf, Montserrat, Coll de l'illa)...

A mi personalment, se'm possa la pell de gallina en pensar que a algun d'aquells capullus se li vagi la moto i se'm emporti per davant.

En segon ordre l'estat de les nostres vies també fa molt: grava, forats, "quita-miedos"...
Són sense cap mena de dubte punts
que fan tornar qualsevol corva en un ticket per acabar a l'hospital...
Òbviament, la regla de tres és molt clara: Si a més et dediques a fer carreres... llavors encara pot pillar més fàcilment.
(Això estaria relacionat amb el primer punt que he comentat:
emular als grans pilots del mundial en els llocs que no toca).

I en tercer lloc: les errades de molts conductors de cotxe.
No ho dic perquè els conductors de cotxe siguin dolents, sino perquè les seves "cagades" acostumen a fer molt més mal si l'altre part és una moto que no pas si és un cotxe.
Parlo de saltar-se stops, cedas i semàfors vàris.
El que en un xoc contra un altre cotxe pot ser xapa i pintura o unes cervicals a pendre pel cul... en canvi si es tracta d'una moto... molt probablement acabi a la morgue o en una cadira de rodes per la resta de la vida del desgraciat que anava sobre dures rodes.

I parlo amb l'experiència de tenir 33 anys, dels quals més de 16 he tingut 2 rodes i un motor sota les cames.

Temps en el qual he perdut amics i familiars motoristes a la carretera, i als carrers de les nostres ciutats, per algun dels tres motius que us he enumerat.

Conclusió 1: Un carnet progressiu a nivell d'edat i d'experiència és totalment recomanable.

Conclusió 2: Que les infraccions més perilloses es sancionin de forma més radical.

Conclusió 3: Que l'estat inverteixi més en el manteniment de les vies de circulació.

I ja veuriem com es redueixen els accidents...

godest dijo...

Home, estic d'acord que hi han imbècils que no haurien de tenir dret ni a respirar, però, en cotxe hi han d'aquests molts i no surt cap polític dient que els dels cotxes es maten perque tens pasta et compres un cotxe potent i a còrrer.